Kul att du vill handla hos oss! Nedan är några saker som är bra att veta.
Allmänt
The Barn reserverar sig för slutförsäljning. Du måste vara 18 år för att beställa produkter hos oss.
Priser
Priserna på hemsidan visas inklusive 25 % moms (6 % för litteratur), vilket gäller för alla beställningar inom EU. Vi förbehåller oss rätten att när som helst kunna ändra priserna i webbshoppen. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras vid omständigheter som The Barn inte kan råda över. Skulle detta ske har du som kund rätt att utan kostnad häva köpet.
Betalning
Betalning sker via vår partner Klarna som är en av de största aktörerna när det kommer till säkra betalningar på nätet. Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms. När betalningen har mottagits, skickar vi varorna till dig.
Du kan ta del av Klarnas villkor här.
Leverans
När du slutfört din beställning får du inom kort en orderbekräftelse/kvitto via e-post som bekräftar att vi mottagit din beställning. Kontrollera alltid att uppgifterna stämmer. Om du inte får en bekräftelse, kontakta oss på info@thebarn.se.
Leveranstiden på våra produkter är 5–7 arbetsdagar.
Vi skickar dina varor som paket eller brev inom Sverige och leveransen sker till din brevlåda. I dagsläget kan vi inte erbjuda leverans till andra länder. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuellt förseningar som orsakats av ombud.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden är 0 kr för presentkort och 29 kr för våra övriga produkter.
Ångerrätt & öppet köp
Du som privatkund har 14 dagars ångerrätt enligt distanshandelslagen. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp 14 dagar efter att du mottagit din order. Återsänd vara ska returneras oskadad i originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp betalar du som kund returfrakten.
Vi erbjuder bytesrätt i 30 dagar.
Vid retur eller byte, kontakta info@thebarn.se med tydlig information om det gäller retur eller byte samt hur och när varan returneras. Lägg med fakturan/kvittot i returpaketet så vi kan identifiera returen.
Reklamation
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@thebarn.se innan du skickar in din reklamation. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.
Personuppgifter och sekretess
Ta del av vår integritetspolicy här.
Kontaktuppgifter
Organisationsnummer: 556927-4920
The Barn
Kyrkogatan 11
411 15 Göteborg
info@thebarn.se
Telefon: 031-352 49 49